Berezhany district

Західний район Тернопільської області утворений у січні 1940 року і займає площу 660 кв. км. Населення — 44,6 тисяч осіб.

Територія району розташована в межах Подільського горбогір'я. Найбільші річки Бережанщини — Дністер, Золота Липа, Коропець. Ліси займають 22,3 тисяч га.

Територія Бережанського району була заселена ще в добу пізнього палеоліту (38 тис. р. до н. е.). У кінці Х ст. увійшла до Київської Русі, потім — до Галицько-Волинської держави. У XIV-XVIII ст. Бережанщина перебувала під владою Польщі, 1772-1918 рр. — Австрії. Від листопада 1918 р. до липня 1919 р. належала до ЗУНР, 1919-1939 рр. — знову до Польщі, від вересня 1939 р. — до УРСР.

Берижанщина багата на вапняки (використовуються також як будівельний камінь), крейду, кварцовий пісок, пісковики, мергель (для виробництва цементу) тощо. Тут також є поклади торфу, марганцеві руди, лікувальне болото та ін.

Центр району — місто Бережани.

Варто відвідати:
Пам'ятки архітектури
  • Замок Синявських (1534-1554) з каплицею (XVI-XVII ст.), м. Бережани
  • Ратуша (1803-1811), м. Бережани
  • Троїцький собор (1768), м. Бережани
  • Костел Рiздва Дiви Марiї (1600) з дзвіницею (1741), м. Бережани
  • Миколаївський костел (1630-1683) та келії (1716-1742) монастиря бернардинів, м. Бережани
  • Мисливський палац з парком (1760-1770), с. Рай
  • Костел Успiння Дiви Марiї (XVI ст.), с. Біще, N49.55312 E24.89695
  • Краснопущанський монастир (1664), с. Краснопуща, N49.60539 E24.92142
  • Костел, с. Надрічне, N49.53051 E24.95920
  • Костел Різдва св. Йоана Хрестителя (XIХ ст.), с. Куропатники

Дерев'яні храми
  • Миколаївська церква (1584-1610), м. Бережани
  • Церква св. Івана Богослова (1803), с. Жуків
  • Церква св. мучеників Бориса та Гліба з дзвіницею (ХІХ ст.), с. Біще, N49.54682 E24.89913
  • Церква св. Петра i Павла з дзвіницею (1688), с. Урмань, N49.57118 E24.95335
  • Церква Преображення Господнього з дзвіницею (1777), с. Надрічне, N49.53801 E24.95511
  • Церква св. Великомучениці Параскевії Сербської (1385-1410), с. Поручин, N49.55330 E24.90863

Музей
Пам'ятки природи:
  • "Чортів камінь", джерело; с. Лісники, ур. Монастирок (біля м. Бережан), N49.44360 E24.87012
  • 700-літній дуб Б. Хмельницького, с. Рай
  • Курянівські феномени, с. Куряни
  • Карстові лійки та воронки, а також осередок лемківської культури, с. Гутисько
 Важлива інформація:
Photos
 The Devil's Stone spring, Lisnyky village (Monastyrok tract)
 The Devil's Stone spring, Lisnyky village (Monastyrok tract)
 The Devil's Stone spring, Lisnyky village (Monastyrok tract)
 Church of the Assumption of Virgin Mary (16th cent.), Bishche village
 Church of the Assumption of Virgin Mary (16th cent.), Bishche village
 Church of the Assumption of Virgin Mary (16th cent.), Bishche village
 Church of the Holy Martyrs Borys and Hlib with a bell tower (19th cent.), Bishche village 
 Church of the Holy Martyrs Borys and Hlib with a bell tower (19th cent.), Bishche village 
 Church of St. John the Theologian (1803), Zhukiv village
 Church of St. John the Theologian (1803), Zhukiv village
 Church of St. Nicholas (1777) with a bell tower, Nadrichne village
 Church of St. Nicholas (1777), Nadrichne village
 Catholic church (1914), Nadrichne village
 Sts. Peter and Paul church (1688), Urman village
 Sts. Peter and Paul church (1688), the sculpture of Virgin Mary and a newly built church, Urman village  The newly built church, Urman village  The newly built church, Urman village  The lake nearby Urman village
 Church of St. Paraskeva of the Balkans (1385-1410, 1728, renewed in the 21th cent.) with a bell tower, Poruchyn village  Church of St. Paraskeva of the Balkans (1385-1410, 1728, renewed in the 21th cent.), Poruchyn village  Basilian monastery (1664), Krasnopushcha village
more
 Basilian monastery (1664) inside, Krasnopushcha village
Museums
Sights