Horodok

Місто Городок розташоване над річкою Верещицею за 25 км від Львова. Заселення цієї місцевості почалося ще в період Київської Русі. Вперше місто згадується у Галицько-Волинському літописі 1213 р. Пов’язана ця згадка із боротьбою руських князів Данила Галицького та Мстислава Удатного за землі Галицько-Волинського князівства, на які претендували польський король Лесько й угорський королевич Коломан.

Поселення виникло як традиційне укріплене давньоруське городище із системою земляних укріплень та валів у вигляді фортеці, оточеної природними смугами оборони — річкою, непрохідними болотами та ставами. У той час річка Верещиця була судноплавною, що забезпечувало ведення торгівлі не лише сухопутними, але й водними шляхами. Одним із найважливіших товарів була сіль, тож із часом місто отримало відповідну назву — "Городок Солоний" (або "Соляний Городок").

Пізніше (за польського панування) місто отримало інший прикметник — "Грудек (Городок) Ягеллонський" — названий у 1906 р. на честь великого князя литовського та короля Польщі Владислава ІІ Ягайла, який свого часу часто відвідував містечко та помер тут у 1434 р. Існує легенда, що у стіні францисканського монастиря за заповітом короля Владислава Ягайла було захоронене його серце.

Саме завдяки Ягайлу Городок отримав магдебурзьке право у 1389 р., почав розростатися, постали передмістя — Львівське і Черлянське. Основою тогочасної торгівлі стали вироби міських ремісників, об'єднаних у 12 цехів: олійників, ковалів, шевців, рибалок, ткачів, кравців, бондарів, токарів та інших, які успішно конкурували на ринку із виробами львівських цехів. У численних навколишніх ставках розводили рибу, яка мала вагоме місце в експорті міста.

До нашого часу збереглося декілька пам’яток, які розповідають про славне минуле Городка. Біля центру міста є став, на який щороку прилітає багато білих лебедів. В окремі роки їх нараховували до 50 особин.

 Варто відвідати:
 Важлива інформація:
Photos
 Exaltation of the Holy Cross Catholic Parish Church (1372, 15-18th cen.)
 Exaltation of the Holy Cross Catholic Parish Church (1372, 15-18th cen.)
 Exaltation of the Holy Cross Catholic Parish Church (1372, 15-18th cen.)
 Outer part of the church decorated with mosaic 
 The interior of the church
 The sanctuary in the church
 The square near the church
 The old building in the town centre
 The Town Hall (1832)
 The Town Hall (1832)
 The sculpture in a park in the town centre
 Annunciation of the Blessed Virgin Mary church (1633)
 Annunciation of the Blessed Virgin Mary church (1633)
 The bell tower (early 20th cen.) of the Annunciation of the Virgin Mary church 
 The iconostasis in the Annunciation of the Virgin Mary church 
 The interior of the Annunciation of the Virgin Mary church  
 The chapel near the church
 The interior of the chapel
 The interior of the chapel
 Holy Transfiguration Studite Monastery (1419)
more
 Holy Transfiguration Studite Monastery (1419)
 The monastery church wall painting 
 The interior of the monastery church
 The church icons
 The modern sculpture in a park
 The pond near the town
 St. John the Baptist church (1403)
 St. John the Baptist church (1403)
 The iconostasis in St. John the Baptist church
 The iconostasis in St. John the Baptist church
 The interior of the church
 The old town building
 The town coat of arms
 The former Jewish school
 The house of Ozerkevich family
 The Vereshchytsya river
 The Vereshchytsya river
 The central part of the town
 The buildings around the central part of the town
Museums
Sights