Пішохідні маршрути
Веломаршрути

Маршрути для прогулянок та походів

В урочище Борсучина

Річка Нижній Багончик — полонина Борсучина
Тривалість: 4 год.
Довжина маршруту: 16 км, перепад висот — 466 м.
Маршрут починається у селищі Ворохта біля церкви Різдва Богородиці, далі — за селом дорогою до мосту через річку Нижній Багончик, звідти — до полонини Борсучина.
На маршруті можна оглянути один з найдавніших храмів Гуцульщини — церкву Різдва Богородиці та ознайомитися з традиційним побутом пастухів, техноголією приготування овечого сиру (бринзи), який можна скуштувати.

На гору Кукул через гору Кичера

Гора Кичера — перевал Пересліп — полонина Лабєска — гора Кукул
Тривалість: 1 день.
Довжина маршруту: 21 км, перепад висот — 804 м.
Маршрут починається біля залізничної станції у селі Ворохта, далі прямує через міст на річці Прут до урочищ Свинний, Грицулівку, Паленину і на гору Кичера (1084 м), звідти — праворуч через присілок Паленина до роздоріжжя, де дорога повертає вправо на перевал Пересліп і через полонину Лабєска веде на гору Кукул (1539 м).
На маршруті можна оглянути урочища Свинний, Грицулівку, Паленину, гору Кичеру, полонину Пересліп, де можна набрати джерельної води, перевал Пересліп (впадина на хребті Кукул), з вершини Кукул — види на гори Козьмеска та Говерла.

На Ворохту через гору Кичера

Селище Лазещина — долина річки Форесок — гора Кукул — полонина Лабеска — гора Кичера — селище Ворохта
Тривалість: 1 день.
Довжина маршруту: 24 км, перепад висот — 779 м.
Маршрут починається в селищі Lazeshchyna, далі йде долиною річки Форесок на гору Кукул (1539 м), продовжується через полонину Лабеска на вершину Кичера (1084 м) і спускається до селища Ворохта.
Маршрут можна пройти і в зворотньому напрямку, — починаючи з Ворохти.
Дорогою можна оглянути етнографічний музей та дерев'яну Петропавлівську церкву (1780) у Лазещині.

На гору Кукул через Завоєля

Автодорога на Верховину — урочище Завоєля — урочище Бабина Яма — полонина Закукул — гора Кукул — полонина Лабєска — перевал Пересліп — гора Кичера — Ворохта
Тривалість: 1 день.
Довжина маршруту: 29 км, перепад висот — 804 м.
Маршрут пролягає вздовж залізничної колії в напрямку на Верховину, потім через річку Форещанку веде до урочищ Завоєля (контрольно-пропускний пункт Національного природного парку "Карпатський" та Бабина Яма, звідки — до долини-сінокосу, на полонину Закукул та гору Кукул (1539 м). Далі шлях пролягає вздовж хребта-кордону, повертає праворуч на полонину Лабєску, звідки йде на перевал Пересліп та на гору Кичера (1084 м).

На маршруті можна оглянути:

• урочище Бабина Яма — затишна долина-сінокіс із лісничівкою серед смерекових лісів;
  • річку Форещанку;
  • прекрасні краєвиди Карпатських гір з полонини Закукул: на півдні — Говерла та Чорногірський хребет, на південному сході — хребти Маришевська, Мариш, Озірний, на сході — хребти Ліснові, Горді та Рокити;
  • хребет та гору Кукул, полонину Кичера Мала;
  • старий польсько-чеський кордон.

• На гору Кітилівка через село Кривопілля

Автодорога на Верховину — село Кривопілля — гора Копець — гора Кітилівка — перевал Ріжі — автодорога на Верховину
    Тривалість: 1 день.
    Довжина маршруту: 31 км, перепад висот — 648 м.
    Маршрут починається у селі Ворохта і продовжується в напрямку на Верховину до села Kryvopillya, звідки веде на гори Копець (1336 м) та Кітилівка (1383 м); хребтом стежка йде до перевалу Ріжі, звідки — вниз до Ворохти.
    На маршруті можна оглянути полонину Діл Янівський, урочище Явір та чудові краєвиди з хребта Копець-Кітилівка.

На потік Воловий

Автодорога на Верховину — село Кривопілля — річка Ільця — село Волова — потік Воловий — перевал Ріжі — автодорога на Ворохту
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 63 км, перепад висот — 565 м.
    Маршрут проходить вздовж автомобільного шляху на Верховину, після роздорожжя веде вздовж річки Болотистої, далі — до підніжжя гори Костриця через Магури. Звідси круто повертає на дорогу, яка йде вздовж річки Ільці до села Kryvopillya (тут можна відпочити чи заночувати). Біля гирла Волового маршрут продовжується до села Volova, звідки стежкою виходить на однойменний потік. Від потоку Волового через воєнну дорогу веде до перевалу Ріжі, далі — прямо і вниз до дороги на Ворохту.
    На маршруті можна оглянути села Кривопілля та Волова, річку Ільцю та потік Воловий, біля якого є руїни гуртожитку лісорубів, а також вершини Пирчул, Мунчелик та Горда.

На гору Мунчелик через гору Ротило

Автодорога на Верховину — село Кривопілля — потік Кам'янистий — полонина Ротундул — гора Ротило — полонина Версалем — гора Мунчелик — "воєнна дорога" — перевал Ріжі — гора Ріжа — урочище Лаби — селище Ворохта
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 60 км, перепад висот — 748 м.
    Маршрут починається у Ворохті біля автодороги на Верховину, далі йде до гирла Волового, звідки — до села Kryvopillya. У селі на роздоріжжі — праворуч до потоку Кам'янистий, за яким йде вправо в урочище Ротундул. Далі дорога веде вверх через полонину Ротундул на правий хребет до гори Ротило (1483 м); звідси в північному напрямку стежка йде до полонини Версалем, від якої — ліворуч у сторону Ворохти, справа — полонина та гора Мунчелик. Від вершини дорога серпатином спускається до перевалу та гори Ріжі (1277 м), далі — стежкою ліворуч вниз повз потік Войтул до Ворохти.

• традиційне гуцульське село — Кривопілля;
    • гору Ротило, на якій розміщена тріангуляційна вишка і звідки відкриваються чудові види на Чорногірський хребет;
    • полонини Ротундул та Мунчелик, де можна залишитись на ночівлю в колибі та набрати джерельної води.

В урочище Озірне

Контрольно-пропускний пункт — долина річки Озірної
    Тривалість: 2 дні.
    Довжина маршруту: 39 км, перепад висот — 685 м.
    Маршрут починається біля залізничної станції у селі Ворохта, звідти — пряма дорога до контрольно-пропускного пункту (в'їзд на територію Національного природного парку "Карпатський"), далі — в південному напрямку долиною річки Озірної в урочище Озірне.
    На маршруті можна оглянути краєвиди полонинського хребта та урочище Озірне з озерами, яке місцеві мешканці називають "Урочищем 13 озер".

На гору Маришеска Велика

Контрольно-пропускний пункт — гирло потоку Орендарчик — полонина Маришеска — гора Велика Маришеска
    Тривалість: 2 дні.
    Довжина маршруту: 42 км, перепад висот — 832 м.
    Маршрут починається біля залізничної станції у селі Ворохта, звідти — до контрольно-пропускного пункту Національного природного парку "Карпатський", далі — до роздоріжжя, через міст і на полонину Маришеска. Звідти у південно-західному напрямку стежка виходить на хребет, що лежить між річками Мариш та Орендарчик, через вершини Маришеску (1452 м) маршрут веде до Маришески Великої (1567 м).
    На маршруті можна оглянути потік Орендарчик, який місцеві жителі називають Несамовитий, полонину Маришеску, дорога до якої проходить лісом, та чудові краєвиди на Чорногірський хребет з вершини Маришеска Велика.

В урочище Мариш

Контрольно-пропускний пункт — стаціонар Львівського університету ім. І. Франка — гора Мариш — урочище Мариш
    Тривалість: 2 дні.
    Довжина маршруту: 49,5 км, перепад висот — 1301 м.
    Маршрут починається біля котрольно-пропускного пункту Національного природного парку "Карпатський", далі — пряма дорога до стаціонару, звідки — вздовж річки на гору Мариш (1341 м) та до урочища Мариш на вододільному хребті.
    На маршруті з вершини Мариш можна оглянути види на Чорногірський хребет.

На Микуличин через перевал Ріжі, полонину Мунчелик, гору Ільківська

Автодорога на Верховину — перевал Ріжі — гора Гордя — полонина Мунчелик — гора Гордя-Доброкіївська — гора Сиголка — гора Буковинка — гора Чорний Погар — гора Ягідна — гора Ільківська — село Микуличин
    Тривалість: 2 дні.
    Довжина маршруту: 42,5 км, перепад висот — 865 м.
    Сезонність: квітень-листопад.
    Маршрут починається у селі Ворохта, йде в напрямку на Верховину, на роздорожжі — вверх до полонини Ріжі і далі по хребту до однойменного перевалу; від перевалу Ріжі "воєнною дорогою" і стежкою на гору Гордя (1478 м); звідти шлях пролягає до полонини Мунчелик (тут можна відпочити або зупинитись на ночівлю), далі — "воєнною дорогою" до ще одного роздоріжжя, де повертає праворуч на гору Гордя-Доброкіївська (1337 м), звідки веде через гори Сиголка (1290 м), Буковина (1256 м), Чорний Погар (1265 м) та Ягідна (1217 м). Звідти — стежкою вниз до гори Ільківська (1039 м) і праворуч вздовж річки Прут до села Mykulychyn.

• однойменні гору та полонину Ріжі (можна набрати джерельної води);
    • полонину Мунчелик, дорогою від якої можна побачити дві западини у верхах річки Розсіч;
    • вершини Гордя-Доброкіївська, Сиголка, Буковина, Чорний Погар, Ягідна з чудесними видами на гори Кукул, Хом'як, Синяк, Добушанку та деякі вершини Чорногірського хребта.

Через спортивну базу "Заросляк"

На гору Говерла

Автодорога на Верховину — контрольно-пропускний пункт — спортбаза "Заросляк" — потік Прутець-Козмєський — гора Говерла — спортбаза "Заросляк"
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 50 км, перепад висот — 1326 м.
    Маршрут починається у Ворохті і йде у напрямку на Верховину, далі — до контрольно-пропускного пункту в зону Національного природного парку "Карпатський", звідки — навпростець до спортивно-туристичної бази "Заросляк". Найкоротша дорога на Говерлу: вздовж річки Прут до роздоріжжя і через потік Прутець-Козмєский; далі — біля 200 м вздовж потоку Прутця Заросляцького, від якого — стежкою вверх на вододіл і лісом на полонину; потім — майже 2-кілометровий достатньо важкий підйом на перше і друге плече Говерли, за кілька метрів — вершина Говерла (2061 м).
    На маршруті можна оглянути чудові краєвиди з вершини Говерли: на півночі — велику частину Передкарпатської височини та Поділля, зокрема міста Ivano-Frankivsk, Коломию, Snyatyn; на півдні — румунський Сігет Мармароський; на північному заході — вершини Петрос та Петросул. Інші гори Чорногірського хребта виглядають як ланцюг вершин, що лягає у південно-східному напрямку.

На Ворохту через гору Говерла (з Ясіні)

Селище Ясіня — долина річки Лопушанка — гора Петрос — Чорногірський хребет — гора Говерла — спортбаза "Заросляк" — селище Ворохта
    Тривалість: 2 дні.
    Довжина маршруту: 46 км, перепад висот — 1401 м.
    Маршрут починається в селищі Yasinya, проходить долиною річки Лопушанка на гору Петрос (2020 м), далі — вздовж Чорногорського хребта до гори Говерла (2061 м), потім — повз спортивну базу "Заросляк" (тут можна відпочити) до селища Ворохта.

• історико-краєзнавчий музей (с. Ясіня);
    • дерев'яну церкву Вознесіння Господнього (1824) у Ясіні;
    • арочні залізничні мости (віадуки, XIX ст.) в смт Ворохта;
    • дерев'яну церкву Різдва Богородиці (XVIII ст.) в Ворохті.

На гору Піп Іван по Чорногорському хребту

Спортбаза "Заросляк" — гора Говерла — озеро Несамовите — гора Дземброня — гора Піп Іван — гора Васкуль — урочище полонина Гропа — урочище Бангоф — урочище Медвежек — село Явірник
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 43 км, перепад висот — 1150 м.
    Маршрут починається біля спортивної бази "Заросляк" і прямує на вершину Говерла (2061 м), звідки — до високогірного озера Несамовите (тут можна заночувати). Далі шлях пролягає до гір Дземброня (1877 м), Піп Іван Чорногорський (Чорна Гора, 2029 м) та Васкуль (1731 м). Через урочища полонина Гропа (нічліг), Бангоф та Медвежек маршрут досягає кінцевого пункту — села Yavirnyk.
    На маршруті можна оглянути чудові панорами гір, альпійські луки, високогірні водойми, а також побувати на найвищих вершинах Українських Карпат.

На озеро Несамовите

Спортбаза "Заросляк" — полонина Пожежевська — сніголавинна станція — озеро Несамовите
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 62 км, перепад висот — 1015 м.
    Маршрут починається біля спортивної бази "Заросляк" і в південному напрямку веде на гору до полонини Пожежевська, на хребті якої розміщена сніголавинна метеорологічна станція та стаціонар Карпатського екологічного інституту; від будинку — стежка вниз на південь до потоку Данцирок, далі — вздовж потоку на південний захід — це початок серпантину під Несамовитим; за 1 км дорога повертає ліворуч і веде на південний схід до озера Несамовите.

На маршруті можна оглянути:

• полонину Пожижевську, яка отримала свою назву від частих пожеж;
    • найвисокогірнішу сніголавинну метеорологічну станцію "Пожежевська", розташовану біля підніжжя гори Пожежевська (поруч з найвищою вершиною Карпат — Говерлою);
    • озеро Несамовите — найвисокогірніше озеро Українських Карпат (1750 м над рівнем моря).

На Ворохту через гору Говерла (з Лазещини)

Селище Лазещина — гора Верх-Дебри — полонина Григорівка — гора Кукул — гора Велика Козмеска — гора Говерла — спортбаза "Заросляк" — селище Ворохта
    Тривалість: 3 дні.
    Довжина маршруту: 49,5 км, перепад висот — 1301 м.
    Маршрут починається в селищі Lazeshchyna і пролягає спочатку вздовж колії, а потім шутрованою дорогою на гору Верх-Дебри (1237 м), далі траверсна стежка веде до полонини Григорівка, де можна перепочити. Звідси маршрут продовжується на вершини Кукул (1539 м), Велика Козмеска (1571 м) та Говерла (2061 м). З вершини — спуск до спортивної бази "Заросляк" (можливий нічліг), далі — до селища Ворохта.
    Маршрут можна пройти і в зворотньому напрямку, — починаючи з Ворохти.
    На маршруті можна оглянути етнографічний музей та дерев'яну Петоропавлівську церкву (1780) у селі Лазещина.

Застереження гірських рятувальників.
    Контакти рятувальної служби

Велосипедні маршрути

"Під старими мостами"

Селище Ворохта — село Вороненко
    Тривалість: 1,5 год.
    Довжина маршруту: біля 11 км.
    Набір висоти: 201 м.
    Маршрут починається від залізничного вокзалу Ворохти і прямує в сторону Верховини до старої церкви, навпроти якої — поворот праворуч. Далі — вниз до одного зі старих кам'яних мостів, після якого — поворот праворуч. Звідти — прямо, вздовж залізничної колії, до повороту на Вороненка. Велошлях веде через ліс, недалеко від другого мосту-віадука (видно ліворуч) і під третім віадуком, за яким маршрут закінчується.
    На маршруті можна оглянути віадуки , зведені в часи Австро-Угорщини, а також колишній прикордонний пункт Вороненко й один з найдовших тунелів України (у кінці маршруту).

"Ворохтянський"

Селище Ворохта — село Вороненко
    Тривалість: 3 год.
    Довжина маршруту: біля 14 км.
    Набір висоти: 455 м.
    (Продовження маршруту "Під старими мостами".) Дорога веде через залізничний переїзд і вниз до річки, де — поворот ліворуч і вгору до церкви (кінцевий пункт). Далі — праворуч до школи і назад до Ворохти.

На маршруті можна оглянути:

• віадуки, зведені в часи Австро-Угорщини;
    • колишній прикордонний пункт Вороненко з одим з найдовших тунелів України і новою дерев'яною церквою;
    • панораму Ворохти;
    • гірські краєвиди.

"Рижий"

Селище Ворохта — гора Рижа — перевал Рижа — селище Ворохта
    Довжина маршруту: 18 км.
    Набір висоти: 713 м.
    Маршрут прямує в сторону Верховини до старої церкви, за якою біля магазину повертає і веде за вказівниками щораз вище, зокрема лісом. На хребті від гори Рижа до однойменного перевалу дорога чергується спусками і короткими підйомами. За перевалом маршрут за вказівником повертає праворуч і йде вниз, подекуди минаючи водні перешкоди. Найбільш екстремальна частина шляху — вниз річкою (слід вважати на рівень води у потоці!), що виводить до річки Прут і перетинає її. Далі — до автомобільної дороги і праворуч, до центру Ворохти.
    На маршруті можна оглянути місцеві полонини, колибу, річки та інші принади природи.

"Кривопільські полонини"

Селище Ворохта — Кривопільський перевал — полонини
    Довжина маршруту: 37 км.
    Маршрут починається з центру Ворохти і прямує трасою в сторону Верховини; перед Кривопільським перевалом повертає ліворуч і веде до гори Копець (1336 м), де закінчується.
    На маршруті можна оглянути гірські полонини та краєвиди.

"Під Говерлу"

Селище Ворохта — спортбаза "Заросляк"
    Довжина маршруту: 38 км.
    Маршрут починається з центру Ворохти і трасою веде в сторону Верховини, потім за вказівником повертає праворуч і прямує до контрольно-пропускного пункту Національного природного парку "Карпатський", звідки — попри річку Прут до спортивної бази "Заросляк".
    На маршруті можна оглянути природні ландшафти околиць Ворохти, а також основний вихідний пункт на найвищу вершину України Говерлу — спортбазу "Заросляк".

"Яблуницьке видноколо"

Селище Ворохта — село Вороненко — Яблуницький перевал — село Яблуниця — селище Ворохта
    Тривалість: 5 год.
    Довжина маршруту: 29 км.
    Набір висоти: 988 м.
    (Продовження маршруту "Під старими мостами".) Дорога веде нагору до церкви (див. маршрут "Ворохтянський"), далі — ліворуч і праворуч, до вододільного хребта. Хребтом шлях (кращий — лівіше) йде плонинами і лісом, далі піднімається до житлового масиву і повз телевізійний ретранслятор спускається до Яблуницького перевалу, звідки — до Яблуниці. Наступний орієнтир — три витяги, що розташовані один біля одного на схилі гори Діл, — маршрут минає її поворотом праворуч за церквою і лівим боком самої гори. Далі — хребтом до верхньої станції витягу у Ворохті, звідки за вказівниками праворуч — спуск у центр села.

На маршруті можна оглянути:

• місцеві краєвиди гір, полонини та лісосмуги хребтами (наприклад, вододільним — колишнім міждержавним, а тепер міжобласним кордоном);
    • сувенірний ринок на перевалі;
    • кам'яний хрест (понад 100 років) дорогою з Яблуниці до Ворохти.

"Кульний"

Селище Ворохта — контрольно-пропускний пункт — гора Кукул — село Вороненко — селище Ворохта
    Тривалість: 7 год.
    Довжина маршруту: 52 км.
    Маршрут починається з центру Ворохти і трасою веде в сторону Верховини, потім за вказівником повертає праворуч і прямує до контрольно-пропускного пункту Національного природного парку "Карпатський". Далі — за вказівником справа догори лісом, за яким — полонина ліворуч і дорога до гори Кукул (1539 м), вершину якої можна оминути ліворуч. Потім — вниз до села Вороненко, звідки маршрут веде попри залізничну колію до Ворохти (детальний опис цього відрізку маршруту).
    На маршруті можна оглянути природні ландшафти околиць Ворохти, панораму Чорногори, а також старі мости біля селища.