Пішохідні маршрути
Веломаршрути

Маршрути для прогулянок та походів

Каменистий хребет — Камінь Довбуша

Місто Косів — туристичний комплекс "Карпатські зорі" — Камінь Довбуша
Тривалість: 2,5 год.
Довжина маршруту: 6 км, перепад висот — 250 м.
Маршрут починається у місті Косові, біля туристичного комплексу "Карпатські зорі", веде вздовж річки Рибниця до Косівського лісництва, звідки піднімається вгору до Каменя Довбуша на Каменистому хребті.
На маршруті можна оглянути унікальну рослинність навколо "Карпатських зір" та на Каменистому хребті, і, безперечно, легендарний Камінь Довбуша над річкою Прут.

До водяного млина

Місто Косів — туристичний комплекс "Карпатські зорі" — село Город — водяний млин
Тривалість: 2,5 год.
Довжина маршруту: 5,5 км, перепад висот — 30 м.
Маршрут починається у Косові біля туристичного комплексу "Карпатські зорі" і через село Город веде до водяного млина.
На маршруті можна оглянути унікальні рослини біля туристичного комплексу "Карпатські зорі", гуцульське село Город, а також річку Рибницю, на якій розміщений водяний млин (зараз млин модернізований і функціонує з допомогою електроенергії).

На гору Стіжки (Зіняків Верх)

Місто Косів — туристичний комплекс "Карпатські зорі" — сірководневе джерело — гора Стіжки
Тривалість: 3 год.
Довжина маршруту: 4,2 км, перепад висот — 271 м.
Маршрут починається біля туристичного комплексу "Карпатські зорі" (м. Косів) і веде до гори Стіжки (Зіняків Верх, або Сопка, 620 м), де тече сірководневе джерело (550 м н. р. м.).
На маршруті можна оглянути сірководневе джерело на Стіжках, куди ніколи не попадає сонячне проміння, також чудову панораму Косова з вершини Зіняків Верх.

На гору Михалків

Місто Косів — туристичний комплекс "Карпатські зорі" — гора Михалків
Тривалість: 3,5 год.
Довжина маршруту: 4,8 км, перепад висот — 392 м.
Маршрут починається в Косові (туристичний комплекс "Карпатські зорі") і веде до найвищої гори в околиці Косова — Михалків (812 м).
На маршруті можна оглянути унікальну рослинність навколо туристичного комплексу "Карпатські зорі" та чудові краєвиди з вершини Михалків, де взимку функціонує гірськолижний витяг.

На хребет Сокільський

Місто Косів — село Бабин — хребет Сокільський — село Тюдів
Тривалість: 4-5 год.
Довжина маршруту: 15 км, перепад висот — 453 м.
Маршрут починається у місті Косові і веде через гуцульське село Бабин, звідки грунтовою дорогою піднімається до Сокільських скель на однойменному хребті, далі — спуск до села Тюдів.

• високогірне село Бабин (850 м);
  • Сокільські скелі завдовжки 250 м з різнорельєфним камінням та слідами язичницта. Тут також можна позайматися скелелазінням (скеля Лисівський, або Тутурівський Камінь заввишки 25 м);
  • село Тюдів, що розкинулося над річкою Черемош.

Застереження гірських рятувальників.

Довжина маршруту: 12 км.
Набір висоти: 190 м.
Маркер: жовтий.
Маршрут починається від косівської автостанції і вулицею Небесної Сотні (колишня Гвардійська) проходить до моста, де повертає ліворуч, потім — знову ліворуч, прямуючи вулицею Незалежності до музеїв, що розташовані під №55. Далі — біля нової церкви поворот праворуч і на вулиці В. Стефаника — підйом до так званого "Іванового гнізда". Маршрут продовжується до перехрестя, де повертає праворуч і через сквер спускається на вулицю О. Кобилянської, якою виходить до перехрестя. Звідси — ліворуч, по вулиці Т. Шевченка до моста. За мостом дорога веде праворуч, ліворуч (попри санаторій "Косів") і знову вправо. Вулицею М. Ірчана маршрут продовжується до перехрестя з капличкою, де на вулиці І. Франка повертає праворуч. Шлях продовжується вулицею Незалежності і повертається до центру Косова.

На маршруті можна оглянути:

• будинки міста, пам'ятники та музеї;
  • Міську (або Замкову) гору з панорамою Косова;
  • дендропарк (ХІХ ст., біля санаторію "Косів"), водоспад Гук.

На гору Кичера

Місто Косів — водоспад Гук — гора Кичера — село Вербовець — місто Косів
Тривалість: 4 год.
Довжина маршруту: 21 км.
Набір висоти: 630 м.
Маркер: синій.
Маршрут починається біля автостанції Косова і веде вулицями Небесної Сотні (колишня Гвардійська), Незалежності (ліворуч) та Над Гуком до водоспаду Гук. Далі — прямо, двічі праворуч і на перехресті — ліворуч та вгору. Далі — праворуч і схилами гори Стіжки (Зіняків Верх). Наступний орієнтир — сірководневе джерело, яке розташоване стежкою ліворуч вище. Звідти — праворуч вниз асфальтованою дорогою до вулиці Середньої, а далі — ліворуч вулицею С. Стефурука і біля криниці знову ліворуч, на вулицю М. Павлика, звідки ліворуч на вулицю А. Павлик. Маршрут виходить на велику вулицю О. Кобилянської (поворот ліворуч), звідки перед капличкою повертає вправо — дорога на гору Кичера (567 м), є маркери. З гори спуск дорогою до села Вербовець, присілком якого маршрут йде до двох перехресть — проїхавши перше з них, на другому шлях повертає праворуч — це косівська вулиця С. Бандери з маркерами, що вкажуть шлях до виїзної точки.
Маршрут можна здійснити і в зворотньому напрямку.
На маршруті можна оглянути водоспад Гук (геологічну пам'ятку природи), а також панораму навколишніх гір з гори Кичера.

"Здвижин"

Місто Косів — село Смодна — село Кобаки — село Смодна — місто Косів
Тривалість: 4 год.
Довжина маршруту: 25 км.
Набір висоти: 350 м.
Маршрут починається з об'їзної дороги Косова, біля корпусу Національного природного парку "Гуцульщина", на околиці села Смодна. Проходить селом до заправки, звідки праворуч, а далі біля автобусної зупинки ліворуч, на грунтову дорогу, що веде до Кобаків. У селі перед церквою маршрут йде ліворуч і вниз до духовного центру "Здвижин". Попри святиню і металеві бочки далі на шляху, лісова дорога виводить до галявини, де на роздоріжжі маршрут повертає ліворуч і йде за маркуванням. Горою Високий горб і повз газорозпридільну станцію шлях веде в село Смодна, зокрема до згаданої заправки, і прямує до початкового пункту.

На маршруті можна оглянути:

• кілька ставів в околицях села Кобаки;
  • духовно-екологічний центр "Здвижин", де являлася Богоматір (межа Кобаків);
  • Старокутську частину території парку "Гуцульщина";
  • панорама Карпат.

На Хоминський хребет

Місто Косів — урочище Левади — Хоминський хребет — село Малий Рожен — село Бабин — село Город — місто Косів
Тривалість: 5 год.
Довжина маршруту: 26 км.
Набір висоти: 950 м.
Маркер: зелений.
Маршрут починається біля автобусної станції Косова, звідки веде ліворуч вулицями Небесної Сотні, Незалежності, І. Франка (за мостом). Далі — біля каплички ліворуч на вулицю М. Ірчана і праворуч на Підгірську. Звідти шлях прямує до лісу, де продовжується в сторону гори Михалків. Маршрут на роздоріжжі повертає ліворуч і гірським схилом повз садибу виходить на галявину. Далі — вверх правіше. Наступні орієнтири — однойменні озеро й урочище Левади. З урочища дорога веде угору до присілку села Город, де на роздоріжжі біля каплички — поворот ліворуч. Лісова дорога виводить на гору, звідки — спуск вниз і підйом догори. Далі шлях веде хребтом Хоминський і стає стежкою. Стрімкий спуск праворуч виводить до села Малий Рожен. В селі починається краща дорога, де маршрут повертає праворуч на перевал, звідки — до сіл Бабин і Город. В Городі на асфальтованій дорозі — ще один поворот праворуч, і за маркуванням маршрут повертається до вихідної точки.

На маршруті можна оглянути:

• частину Косова, урочища сусідніх сіл;
  • дерев'яні церкви Вознесіння Христового (1896) у Бабині та св. Стефана (1866) у Городі;
  • панораму гір з Хоминського хребта.

На Сокільський хребет

Місто Косів — село Город — село Соколівка — село Яворів — Сокільський хребет — село Великий Рожен — річка Черемош — село Тюдів — село Старі Кути — селище Кути — місто Косів
Тривалість: 7 год.
Довжина маршруту: до 50 км.
Набір висоти: 1197 м.
Маркер: коричневий.
Маршрут починається біля автостанції Косова і вулицями Небесної Сотні, Незалежності, І. Франка веде через села Город та Соколівка до Яворова, де  за церквою й капличкою повертає ліворуч, змінюючи асфальтовану дорогу на грунтову. Орієнтир — міст над потоком, після якого починаються підйоми. Далі — відкрита місцина, звідки шлях продовжується ліворуч до гори, на Сокільський хребет. Вниз маршрут проходить спусками, два з яких є круті. За лісом дорога веде прямо і вверх, далі — серпантин вниз до села Великий Рожен, де асфальтованою дорогою маршрут йде ліворуч над Черемошем і через Тюдів, Кути, Старі Кути, Черганівка та Смодна, де прямо за маркуванням дорога виходить до Косова. Вулицями Т. Шевченка, Незалежності та Небесної Сотні дорога повертається до автостанції.

На маршруті можна оглянути:

• панорами під час підйому, а саме на хребти Сокільський, Буковець-Ріцький та Черлений (з відкритої місцини за Яворовим);
  • чудові види зі Сокільського хребта на гори Писаний Камінь, Скупова та хребта Ігровець, скелі-останці тощо;
  • річку Черемош з навколишніми скельними краєвидами;
  • храми у населених пунктах маршруту.

"Снідавка—Шепіт"

Місто Косів — село Город — село Соколівка — село Яворів — село Снідавка — село Шепіт — село Брустурів — село Прокурава — село Шешори — село Пістинь — місто Косів
Тривалість: 12 год.
Довжина маршруту: 65 км.
Набір висоти: 980 м.
Маршрут починається від автобусної станції Косова і вулицями Небесної Сотні, Незалежності, І. Франка веде до села Город. Далі — селами Соколівка, Яворів, де дорога повертає праворуч до Снідавки і продовжується через Шепіт, Брустурів, Прокураву, Шешори, Пістинь і веде до виїзного пункту у Косові.
Маршрут можна здійснити і в зворотньому напрямку.
На маршруті можна оглянути панорами гір, дерев'яні храми майже у кожному селі, а також деякі пам'ятки природи (наприклад, сланці і вапняки у Пістині).