Пішохідні маршрути
Веломаршрути

Маршрути для прогулянок та походів

Стежка Довбуша

Урочище Дрібка — Скелі Довбуша
Довжина маршруту: 4 км, перепад висот — 230 м.
Початок маршруту: N 48.434935 E 24.553386.
Маркер: зелений та білий трикутники. На маршруті встановлено декілька інформаційних стендів про флору та фауну, геологічну історію регіону, опришківський рух тощо.
Цей короткий та легкий маршрут користується популярністю ще з початку XX ст. Він бере початок у заповідному урочищі Дрібка і пролягає між скелями до колишньої печери Комора Довбуша (на жаль, підірвана у 1940-х рр.). За легендою, саме тут заховані скарби "карпатського Робіна Гуда" Олекси Довбуша, але вхід у невидиму печеру може побачити тільки щира та безкорислива людина, а вкаже на нього цвіт папороті в ніч на Івана Купала.

На маршруті можна оглянути:

• урочище Дрібка: назва походить від слова "дробити", адже на всій території урочища залягають поклади каменю — ямненського пісковику, який розробляли ("дробили") з давніх-давен; площа урочища — 83 га;
  • оригінальні кам'яні композиції львівського скульптора Дарія Грабаря, що присвячені звільненню галицьких селян від кріпацтва у 1848 р. та народним месникам опришкам, які діяли у Карпатах у XVIII-XIX ст.;
  • пам'ятку природи Скелі Довбуша;
  • мальовничий вигляд на каньйон Пруту та присілок Ямна;
  • місця зростання реліктової сосни — найдавнішого з усіх видів; висота дерева сягає 60-70 м, але коріння знаходиться майже на поверхні, — ним сосна чіпляється за каміння і тягнеться вглиб до вологи.

Скелі Довбуша на більшій карті

На гору Маковиця

Урочище Дрібка — Скелі Довбуша — гора Маковиця
Тривалість: 4-5 год.
Довжина маршруту: 9 км, перепад висот — 356 м.
Початок маршруту: N 48.434935 E 24.553386
Маркер: зелений на білому тлі.
Маршрут починається біля скелі Камінь Довбуша, що розташований неподалік від автобусної зупинки у Ямній, присілку Яремче. Похід не передбачає значних фізичних навантажень.

На маршруті можна оглянути:

• Камінь Довбуша — невелика скеля між автомобільною дорогою та річкою. Одна з легенд розповідає, що під час бою з польськими солдатами Олекса Довбуш відламав скелю і кинув її на ворогів, чим врятував своїх побратимів. Згідно з іншою оповіддю, цей камінь має таємницю: на ньому видовбаний портрет Довбуша, який створив місцевий художник, щоби віддячити Довбушу за допомогу. Але, щоб побачити образ месника, камінь потрібно перевернути;
  • Скелі Довбуша — пам'ятка природи;
  • панораму Яремче з вершини гори Маковиця.

Стежка "Кам'янка"

Церква Чуда Архистратига Михаїла — монастир св. Андрея
Тривалість: 2,5 год.
Довжина маршруту: 10 км, перепад висот — 50 м.
Маркер: зелений.
Екологічно-пізнавальна стежка "Кам'янка" ("Маленька Швейцарія") починається біля центральної дороги, неподалік присілку Дора; проходить біля залізничної станції, вздовж річки Кам'янка, звідти — до могили Січових Стрільців і колії, за якою — Михайлівська церква (XVII ст.); далі дорогою через село маршрут пролягає до монастиря св. Андрея.

• церкву Чуда Архистратига Михаїла та монастир св. Андрея в Яремче;
  • могилу Січових Стрільців;
  • садибу Дорівського лісництва, на території якого є альпінарій, дендросквер та музей природи;
  • гідрометеопост, де ведуться спостереження за кількістю опадів, рівнем, витратами та мутністю води, температурою тощо.

На полонину Туршугувата

Урочище Жонка — полонина Туршугувата
Тривалість: 5 год.
Довжина маршруту: 16 км, перепад висот — 670 м.
Маршрут починається біля залізничної станції і йде в напрямку на Ворохту до переїзду, на родоріжжі повертає праворуч і веде вверх вздовж урочища Жонка, через 15-20 м — знову роздоріжжя, де поворот ліворуч; далі — прямо через річку на поляну-сінокіс і на правий хребет, звідки стежка повертає ліворуч і веде вверх на хребет (погана дорога, важкий підйом), виходить на полонину Туршугувату (тут можна залишитись на ночівлю в колибі та набрати джерельної води).
На маршруті можна оглянути урочище Жонка та чудові краєвиди на навколишні гори з полонини Туршугувата.

Інший шлях на полонину: Місто Яремче — водоспад Дівочі сльози — полонина Туршугувата — полонина Буковець — перевал Пересліп — місто Яремче
Тривалість: 8 год.
Довжина маршруту: 20 км, перепад висот — 746 м.

На хребет та полонину Чорногориця

Місто Яремче — хребет Чорногориця — полонина Щівка — полонина Чорногориця — місто Яремче
Тривалість: 5,5 год.
Довжина маршруту: 20 км, перепад висот — 547 м.
Маркер: зелений.
Маршрут починається в Яремче, неподалік від вокзалу, веде через колію, праворуч, потім вздовж цвинтаря догори. Дорога виведе на хребет Чорногориця, тут на роздоріжжі — прямо вверх на полонину Щівка; далі шлях пролягає схилом ліворуч вниз на полонину Чорногориця, звідси — крутим спуском вниз на Яремче.

На маршруті можна оглянути:

• перевал Пересліп, поруч з яким розміщений пам'ятник партизанам-ковпаківцям;
  • полонину Щівку, яка пристосована для відпочинку та ночівлі туристів;
  • полонину Чорногориця посеред смереково-ялинового лісу.

На полонини Явір та Вовча

Місто Яремче — урочище Жонка — полонина Явір — полонина Вовча — місто Яремче
Тривалість: 6 год.
Довжина маршруту: 16 км, перепад висот — 663 м.
Маркер: жовтий.
Маршрут починається біля залізничної станції і йде в південно-західному напрямку на Ворохту до переїзду, звідки повертає ліворуч в урочище Жонка, далі — вздовж річки Жонка до мінерального джерела. Звідси шлях веде до роздоріжжя, де повертає ліворуч до присілка Багровець, звідки в південно-західному напрямку йде вгору. Далі маршрут проходить стежкою до роздоріжжя, тут — прямо на полонину Явір (можна залишитись на ночівлю, набрати питної води). З полонини, на роздоріжжі біля колиби, спускається лівою стежкою вниз на полонину Вовча.
На маршруті можна оглянути урочище Жонка, полонини Вовчу й Явір, з якої відкривається чудовий вид на панораму міста Яремче та навколишні гірські вершини.

На полонину Явірник

Урочище Жонка — урочище Вовча — полонина Явірник — присілок Ямна
Тривалість: 6 год.
Довжина маршруту — 15 км, перепад висот — 690 м.
Маркер: синій.
Маршрут починається біля залізничної станції в напрямку на Ворохту, за переїздом повертає ліворуч в урочище Жонка, далі вздовж Жонки (притримуючись лівої сторони) йде прямо до урочища Вовча, звідти — до розвилки і плавною дорогою вверх до полонини Явірник, далі стежка веде вниз в присілок Ямна.
На маршруті можна оглянути річку Жонка, полонину Явірник та чудові краєвиди на вершини Маковиця (985 м), Хом'як (1542 м), Синяк (1665 м), Явірник (1431 м).

На Делятин через гору Синячка

Полонина Чорногориця — гора Синячка — урочище Лазки — гора Клива — полонина Стайки — село Делятин
Тривалість: 6 год.
Довжина маршруту: 25 км, перепад висот — 525 м.
Маршрут починається біля залізничної станції в Яремче, на перехресті повертає направо і веде до полонини Чорногориця (тут можна заночувати, набрати джерельної води), звідси повертає ліворуч і простягається лівим краєм полонини на гору Синячка (1401 м); з вершини спускається вниз на захід, між скелястими виступами в урочище Лазки, звідки — стежкою до роздоріжжя, і поворот ліворуч на гору Клива. З вершини в північно-східному напрямку йде спуск до селища Delyatyn (дорогою можна відпочити на полонині Стайки).

На маршруті можна оглянути:

• одну з вершин Ґорґанського масиву — гору Синячку, по якій місцеві жителі визначають погоду; звідси відкриваються чудові краєвиди на хребти Явірника, Синяка та Чорногорського масиву;
  • урочище Лазки з величезними цистернами, гребінками, вагончиками, — тут живуть нафтовики, саме звідси нафта із навколишніх свердловин потрапляє у Надвірну;
  • гору Кливу, вздовж якої тягнуться нафтопроводи;
  • церкву Різдва Пресвятої Богородиці (1785) та костел (поч. ХХ ст.) у Делятині.

Інший шлях на гору Синячка: Присілок Дора — скеля Білий Камінь — полонина Лазок — гора Синячка — полонина Щівка — хребет Чорногориця — присілок Дора
Тривалість: 10 год.
Довжина маршруту: 23 км, перепад висот — 920 м.

На гору Смерічок

Присілок Дора — гора Маковиця — гора Смерічок — присілок Переніс — присілок Дора
Тривалість: 7 год.
Довжина маршруту: 14 км, перепад висот — 514 м.
Маркер: жовтий.
Маршрут починається у присілку Дора і пролягає вгору (підйом легкий) до вершини Маковиця (985 м), далі — пряма дорога на гору Смерічок, звідси — стежкою вниз до присілків Переніс (є джерельна вода) та Дора.
На маршруті можна оглянути краєвиди на навколишні вершини та місто Яремче з вершин Маковиця та Смерічок.

На Яремче через полонину Явірник

Гора Круглий Явірник — полонина Явірник — гора Ґорґан-Явірницький — перевал Пересліп — полонина Щівка — гора Погар — гора Чорногориця — Яремче
Тривалість: 2 дні.
Довжина маршруту: 27 км, перепад висот — 832 м.
Маршрут починається у селі Mykulychyn біля асфальтованої дороги, далі на роздоріжжі повертає праворуч і стежкою веде до урочища Борсучина, звідти — на гору Круглий Явірник (1222 м) та полонину Явірник, далі — на гору Ґорґан (1432 м). З хребта — дорогою вниз до перевалу Пересліп, від якого — вверх на полонину Щівку, на роздоріжжі — прямо до вершин Погар (1211 м) та Чорногориця (1051 м), від них — схилом вниз до міста Яремче.

На маршруті можна оглянути:

• найвищу вершину на хребті Явірник — вершина Ґорґан (1432 м). Перехід через гору ускладнений, через каміння на вершині, яке часто слизьке;
  • перевал Пересліп, поруч з яким стоїть пам'ятник партизанам-ковпаківцям;
  • полонину Щівку, — місце для відпочинку та ночівлі;
  • місто Яремче — найвідоміший туристичний центр Прикарпаття.

На село Бистриця через гору Довбушанка

Урочище Жонка — перевал Пересліп — долина річки Зубрівки — гора Довбушанка — гора Медвежек — урочище Довжинець — село Бистриця
Тривалість: 2 дні.
Довжина маршруту: 36 км, перепад висот — 1225 м.
Маршрут починається біля залізничної станції Яремче і веде в напрямку на Ворохту, далі — дорогою до переїзду, повертає праворуч і лівою стежкою йде вниз до урочища Жонка; звідси — до роздоріжжя — поворот ліворуч на перевал Пересліп; на перехреті на перевалі — спуск у долину річки Зубрівки. Далі шлях пролягає вздовж річки до роздоріжжя, де повертає ліворуч і вверх на гору Довбушанку (1755 м); звідси — стежкою ліворуч до гори Медвежек (1736 м) і стежкою вниз до урочища Довжинець і в село Bystrytsya.

На маршруті можна оглянути:

• урочище Жонка, в якому розміщений профілакторій;
  • перевал Пересліп з пам'ятником партизанам-ковпаківцям (є можливість заночувати в колибі);
  • долину річки Зубрівка, біля якої є свердловина та квартальний стовп 39/38;
  • гору Довбушанку, вкриту величезними брилами голого каменю і розсипи каменю по схилах;
  • церкву св. Юрія Переможця (1924), водоспади — Салатручіль, Черницький (с. Бистриця).

На гору Явірник Ґорґан

Місто Яремче — водоспад Пробій — полонина Прутинок — полонина Явірник — гора Явірник Ґорґан — перевал Пересліп — долина річки Жонка — місто Яремче

Застереження гірських рятувальників.
Контакти рятувальної служби

Велосипедні маршрути

"Оглядовий"

Місто Яремче
Тривалість: 1 год. 20 хв.
Довжина маршруту: більше 7 км.
Набір висоти: 150 м.
Маршрут починається від вулиці Свободи (орієнтир — ринок), веде вулицями Курортною та Підскельною у напрямку скелястої гори. Далі — за вказівниками до відкритої місцини на березі річки, звідки — понад водою, догори і знову над Прутом за вказівниками до головної дороги міста. Перетнувши дорогу, маршрут йде ліворуч і праворуч на вулицю С. Ковпака. Далі — вулицею Олекси Довбуша вверх через ліс і до виїзного пункту вниз вулицею Галицькою.

• польські вілли;
  • місцеві природні краєвиди;
  • панораму міста.

"Легенда"

Місто Яремче — монастир — база "Легенда"
Тривалість: 1 год.
Довжина маршруту: 17 км.
Набір висоти: 140 м.
Маршрут починається у Яремче і веде основною трасою у сторону Делятина, повертає праворуч за вказівником (орієнтир — школа ліворуч), проходить вниз і над Прутом підвісним мостом. Далі — ліворуч, понад річкою і за вказівниками. Бетонованим шляхом ліворуч маршрут виходить на головну дорогу, де повертає праворуч, а далі — за вказівником ліворуч і прямо, подекуди вверх і через ліс, до монастиря св. Андрія. Кінцевий пункт маршруту — база "Легенда" — розміщений далі у лісі.

На маршруті можна оглянути:

• околиці Яремче з природніми краєвидами;
  • чоловічий монастир св. Андрія;
  • базу "Легенда", яка збудована у гуцульському стилі.

"Багрівець"

Місто Яремче (центр) — вольєри — присілок Багрівець — база "Карпати" — водоспад Пробій
Тривалість: 1,5 год.
Довжина маршруту: 6 км.
Набір висоти: 266 м.
Маршрут починається від яремчанського ринку і за вказівниками веде паралельно до залізничної колії до галявини з мінеральною водою. Далі — вгору до присілку Багрівець, де розташовані вольєри національного природного парку "Карпатський" та водоспад Жонка, потім — прямо і вгору, до оглядового майданчика. Серпантин вниз веде до відпочинкової бази "Карпати". Ліворуч маршрут повертає біля бетонного мосту і повз ресторан "Гуцульщина" веде до водоспаду Пробій.

На маршруті можна оглянути:

• місцеві водоспади, один з яких відомий Пробій;
  • вольєри;
  • сучасний ресторан "Гуцульщина", що зведений в автентичному гуцульському стилі;
  • гірські краєвиди;

"Дівочі сльози"

Місто Яремче (центр) — вольєри — водоспад Дівочі сльози
Тривалість: 1,5 год.
Довжина маршруту: майже 7 км.
Набір висоти: 231 м.
Маршрут починається від ринку міста і за вказівниками виводить до вольєрів Карпатського парку, звідки — за вказівниками прямо, вгору і  знову прямо лісом. Далі — вниз і дорогою, що повертає кілька разів, до водоспаду Дівочі сльози.

"Маливо"

Місто Яремче (центр) — село Заріччя — гора Маливо — місто Яремче (центр)
Тривалість: 3 год.
Довжина маршруту: 27 км.
Набір висоти: 343 м.
Маршрут починається у ценрі міста Яремче і веде у сторону Делятина, повертає праворуч у село Zarichya, де біля церкви є вказівники, за якими шлях повертає праворуч і через ліс піднімається на гору Маливо. Спуск — крутий.

• дерев'яну церква у Заріччі;
  • панорами міста Яремче та долини Прута;
  • гірські краєвиди.

"Білий Камінь"

Місто Яремче (центр) — село Делятин — гора Пірс-Дора — скеля Білий Камінь — місто Яремче (центр)
Тривалість: 4 год.
Довжина маршруту: 23 км.
Набір висоти: 586 м.
Маркер: синій.
Маршрут починається у Яремче і веде до Делятина (трасою або бічною дорогою з присілку Дора за маркуванням), звідки повертає ліворуч (орієнтир — каплиця) до гори Пірс-Дора і скелі Білий Камінь. Назад маршрут веде прямо до присілку Дора і до виїзного пункту.
На маршруті можна оглянути гірські краєвиди, геологічну пам'ятку природи Білий Камінь та види з гір на околицях Яремче.