Zhukiv

Жуків — невелике село з населенням майже 830 осіб. Розташоване за 8 км від районного цетру — Бережан. Селом протікає річка Золота Липа. Тут розміщена гора Хім.

Перша письмова згадка про поселення датується 1420 роком, коли воно отримало магдебурське право. Найвідомішими власниками Жукова були Я. Лабонта, М. Сенявський. Напад татар у 1626 р. закінчився руйнацією майже половини Жукова.

Село відоме тим, що у 1880-х рр. священиком тут був Сильвестр Лепкий — батько відомого українського поета, громадсько-культурного діяча та художника Богдана Лепкого. У селі є пам'ятник поета (1991), могила отця Сильвестра та родинний музей.

Жуків також є цікавим місцем для риболовів, — найбільше у місцевому озері окунів та щук.

Варто відвідати:
  • Церква св. Івана Богослова (1803), дерев'яна, N49.51321 E24.94667
    Цікаво, що першопочатково тридільний храм збудований у Нараєві (теж Бережанщина). Є й інша дата побудови — 1873 р. Дата перенесення — невідома.
  • Дзвіниця церкви св. Івана Богослова (ХІХ ст.), дерев'яна, N49.51321 E24.94667
  • Плебанія (будинок священика) Сильвестра Лепкого, N49.51259 E24.94738
  • Музей родини Лепких
 Важлива інформація:
Photos
 Church of St. John the Revelator (1803)  Church of St. John the Revelator (1803)  Church of St. John the Revelator (1803)  The bell tower of the church of St. John the Revelator (19th century)
 The older church inscriptions 
 The clergy house
 The commemorative plaque on the clergy house
 The monument to Bohdan Lepky
Museums